Organisatie Pro Honore et Virtute

Harmonie Pro Honore et Virtute kent een lange historie sinds begin 20e eeuw met diverse veranderingen in naam, samenstelling en rechtsvormen. Sinds april 2024 bestaat Pro Honore uit twee gescheiden rechtspersonen. Voor een volledig organisatieschema van de Harmonie, klik op deze link voor een download: Organisatie PHEV.

Stichting Pro Honore et Virtute (PHEV). In deze stichting is het beheer van goederen (instrumenrten en uniformen) ondergebracht.De stichting is gevestigd in son en Breugel en ingeschreven bij de KvK. Het bestuur van de stichting bestaat uit minimaal drie en maximaal vijf bestuursleden. Op 22 april 2024 is naast de bestaande "Stichting Pro Honore et Virtute (PHEV)" de "Muziekvereniging Pro Honore et Virtute (MVPHEV) opgericht en ingeschreven in de KvK. 

 

Muziekvereniging Pro honore et Virtute (MVPHEV). In deze nieuw opgerichte verenigingen zijn alle activiteiten (zoals optredens, repetities, werving, kienen, etc.)van Pro Honore ondergebracht. De leden van de verenigingen worden gevorm door de muzikanten van de diverse muziekgezelschappen, de muzikanten die nog niet in een muziekgezelschap spelen en (nog) alleen muzieklessen volgen, niet musicerende leden als vrijwilligers. Ook de betrokken dirigenten en docenten kunnen aangesloten zijn als lid. De MVPHEV staat onder leiding van een bestuur bestaande uit minimaal drie en maximaal vijf bestuursleden. Bij de oprichting van de MVPHEV zijn de huidige bestuursleden van de stichting PHEV ook ingeschreven als startend bestuur van MVPHEV. Op termijn zal het bestuur van de vereniging door de leden tijdens een Algemene Ledenvergadering (ALV) worden gekozen.

 

Het bestuur van de Muziekvereniging PHEV bestaat uit de volgende enthousiaste vrijwilligers

De bestuursleden besturen op een samenhangend pakket aan taken waarvoor zij MVPHEV-breed beleid maken en verantwoording afleggen. Om het beleid uit te voeren laat het bestuur zich bijstaan door een aantal functionarissen en zijn een aantal vaste en incidentele commissies en werkgroepen in het leven geroepen. Deze commissies en werkgroepen bepalen hun eigen uitvoeringsbeleid binnen de bestuurlijke kaders en het budget dat zo nodig aan hen is toegekend. Het bestuur is eindverantwoordelijk en legt verantwoording af aan muzikanten, ouders van jeugdmuzikanten en subsidieverstrekkers.

De belangrijkste informatie van de MVPHEV is terug te vinden op deze website onder https://www.phev.nl/reglementen-en-formulieren.

 

Functie Thema's

Voorzitter

 Hans Waals

  • Representatie, algeheel beleid en promotie
  • Structuur, besturing en organisatie
  • Interne communicatie tussen onderdelen PHEV en individuele muzikant
  • Contactpersoon coördinator Opleidingen
  • ICT
  • Contactpersoon stichting Vrienden van de Harmonie

Secretaris

 Arjen Monden

  • PHEV- en Muzikantenadministratie
  • Verslaglegging bestuur, jaarverslag en correspondentie externen
  • Documentatie en archivering
  • Contactpersoon Instrumenten- en kledingbeheer

Penningmeester

 Dirk Keijzers

  • Financieel beleid, beheer en uitvoering
  • Subsidies
  • Aankoop instrumenten en materialen
  • Coördinatie Fondsenwerving en sponsoring

Concertmanager 

 Arold Schers

  • Meerjarenprogramma (per muziekgezelschap en PHEV breed)
  • Begeleiding van organiserende commissies per evenement / concert
  • Organisatie van evenementen en concerten

Communicatie en PR

 Vacature (waargenomen door voorzitter)

  • Externe communicatie: Publicaties, promotiemateriaal en -acties, beleid
  • Website en coördinatie Social Media (o.a. Facebook, Instagram)

Informatie bijgewerkt t/m: 11-10-2024

Voor een volledig organisatieschema van PHEV, klik op deze link voor een download: Organisatie PHEV